فهرست

راه اندازی سامانه Eprints توسط معاونت تحقیقات و فناوری

در راستای تحقق اهداف وزارتخانه و با پیگیری مستمر معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی بابل سامانه مدیریت اطلاعات پژوهشی دانشگاه (Eprints) راه اندازی گردید.

EPrints نرم افزاری پیشرفته، رایگان و متن باز است که برای ساختن مخازن اطلاعاتی با دسترسی ازاد تولید شده است. این نرم افزار یک سیستم جامع مدیریت اطلاعات و منابع می باشد که بیشتر توسط مراکز دانشگاهی و مجلات علمی به منظور بایگانی و آرشیو اطلاعات تحقیقاتی و استفاده سریع کاربران از این منابع استفاده می گردد. به طور کلی EPrints:  یک سیستم مدیریت محتوی ساده ،  پیکر بندی شده برای نیاز دانشگاهیان و پژوهشگران،  طراحی شده با هدف انتشار و گزارش،  جستجوی بهتر در گوگل، دسترسی آزاد به اطلاعات و همچنین – ساخته شده بر روی یک پلت فرم برنامه نویسی برای توسعه سریع می باشد.

با توجه به این ویژگی ها این سامانه در جهت ارزیابی فعالیت های پژوهشی و همچنین ارتقای شاخص های ارزشیابی وبومتریکس دانشگاه های علوم پزشکی راه اندازی شده است. در این سامانه کلیه تولیدات علمی دانشگاه اعم از مقالات، طرح های پژوهشی و پایان نامه ها بارگذاری می گردد و ویژگی بارز این سامانه افزایش روئیت پذیری تولیدات علمی پژوهشی دانشگاه و همچنین ارتقاء در وبومتریکس می باشد.

آدرس این سامانه جهت دسترسی محققین و پژوهشگران گرامی: http://eprints.mubabol.ac.ir